Vanliga frågor

Produktskick


  • Är produkterna som säljs på refurbed "nya"?

    Nej. Våra produkter är "lika bra som nya". Detta betyder att de är begagnade, men att de har blivit helt rekonditionerade och nu ser ut, och fungerar, som en ny enhet.

  • Vad betyder "som ny" och "lika bra som ny"?

    Tekniskt sett fungerar alla våra produkter exakt som nya. De har ingen information från tidigare kunder och har giltiga programvarulicenser. Om inget annat anges har batteriet minst 80% av sin ursprungliga kapacitet När det gäller produktens externa utseende skiljer vi mellan olika produktskickskategorier "Som ny", "Väldigt bra" och "Bra".

    Mer information
  • Behåller certifieringar, till exempel IP54 eller IP67 sin giltighet när det gäller rekonditionerade produkter?

    Tack vare vår rekonditioneringsprocess är våra produkter helt förnyade och är tekniskt sett jämförbara med helt nya enheter. Men certifieringar så som IP54 eller IP67 är till följd av detta inte längre garanterade, vilket återspeglas i vår garanti.

Batteri & tillbehör


  • Hur påverkas batterilivslängden?

    Om inget annat anges, har batterier i våra produkter minst 80 % av den ursprungliga kapaciteten, om ett batteri har mindre än så kommer det att bytas ut. I linje med vårt uppdrag att minska elektroniskt avfall kommer batterier med ett kapacitet på 80 % eller mer att behållas. Eftersom ett nytt batteri i genomsnitt förlorar runt 10 % av sin effekt efter de första laddningscyklerna, påverkas användbarheten och prestandan inte negativt i enheter med 80 % batterikapacitet.

  • Används originaldelar under rekonditioneringsprocessen?

    Normalt använder våra säljare originaldelar från tillverkaren (OEM) i reparationsprocessen. Dock är dem här delarna ibland inte tillgängliga till våra säljare eftersom tillverkaren gör dem inte tillgängliga att köpa. För att skydda vår planet igenom att undvika elektroniskt avfall tillåter vi våra kvalificerade säljare att använda icke-OEM delar. Dessa delar har samma kvalité och specifikation som OEM delar, och används specifikt i mobiltelefoner och surfplattor. Detta betyder att alla våra produkter fungerar som nya. Vi stödjer aktivt rätt till reparation-rörelsen, som driver tillverkare at göra sina produkter lättare att reparera och reservdelar mer tillgängliga för säljare till att rekonditionera och reparera.

  • Kommer produkterna med alla tillbehör?

    Alla våra produkter levereras med de tillbehör som en ny enhet vanligtvis levereras med. Om detta inte skulle vara fallet informerar vi dig om det på produktsidan. Förpackningen, strömadapter och laddningskabel kan vara generiska. Observera också, av hygieniska skäl medföljer inte hörlurar.

Leverans, garanti & returer


  • Kommer produkterna i originalförpackning?

    Om originalförpackningen är skadad eller inte finns tillgänglig längre, kan säljaren välja att använda en neutral vit eller brun låda, inklusive skyddsmaterial, för att leverera produkten.

  • Tar ni betalt för leverans?

    Nej. Alla leveranskostnader ingår i produktens pris, vilket innebär att du inte får några extra kostnader. Dessutom är returer kostnadsfria. Observera dock att säljaren kan justera priset om leveransen är till ett utländsk adress.

  • Kan jag returnera en produkt utan att ange en orsak?

    Alla våra produkter kommer med en 30 dagars provperiod som gör det möjligt att returnera, oavsett din anledning. Alla kostnader i samband med returen täcks av säljaren.

  • Hur fungerar säljarens (minst. 12 månader) garanti?

    Alla våra produkter levereras med en garanti på minst 12 månader som gäller från och med dagen av köpet. Garantin täcker alla defekter som uppstår under den täckta tidsperioden. Enheten kommer at repareras, bytas ut eller - om inget av dessa alternativ är möjliga - återbetalas. Exempel på dessa defekter: En knapp går sönder, skärmen fungerar dåligt, enheten laddar inte längre. Observera att garantin inte täcker defekter eller skador som beror på vårdslöshet eller som orsakats av ens eget fel (t.ex. om man har tappat telefonen).

    Mer information
  • Hur fungerar returer?

    Om du vill veta mer om vår refurbed-returpolicy, vänligen läs vår sida om Returer.

    Mer information
  • Vem står för returkostnaderna av en produkt som omfattas av garantin?

    I alla giltiga garantifall kommer säljaren att utfärda en returetikett till dig. Med denna etikett kan du skicka tillbaka enheten kostnadsfritt. Vänligen avstå från att skicka tillbaka enheten utan lämplig etikett, eftersom detta då överför kostnadsansvaret till dig som avsändare.

Säljare & Erbjudande


  • Köper jag produkterna direkt från refurbed?

    Köpeavtalet är mellan dig och säljaren. Refurbed tillhandahåller plattformen som kopplar ihop köpare och säljare.

  • Vem säljer produkterna på refurbed?

    Endast utvalda, erfarna och professionella säljare och rekonditionerare tillåts sälja sina produkter på vår plattform. Vi tillåter inte privata säljare att sälja på refurbed.

  • Varför ändras priserna så ofta?

    Ändringar i priserna är enbart upp till säljarna. På refurbed, jämför vi och listar de mest attraktiva erbjudandena, vilket innebär att det är värt att besöka oss regelbundet.

Köp


  • Kan jag köpa större produktmängder?

    Ja du kan alltid köpa större produktmängder direkt från vår webbplats. Om du vill beställa mer än 10 enheter och få ett individuellt erbjudande, vänligen skriv detaljerat vad du behöver till b2b@refurbed.com. Men vi vill påpeka att inte alla enheter som erbjuds på vår plattform är tillgängliga hos våra B2B partners.

  • Hur faktureras företagsköp?

    Företagsköp kan regelbundet genomföras på refurbed-plattformen. Om inget annat anges (t.ex. vid marginalbeskattning) anges momsen på fakturan. Gränsöverskridande försäljning (t.ex. från en tysk säljare till en österrikisk kund) kommer att anges som netto om ett giltigt momsnummer är angivet.

  • Köper refurbed begagnade enheter?

    Det gör vi inte. För närvarande är vi en plattform som endast har försäljning, vilket innebär att vi inte köper in några produkter själv. Vårt förslag: sälj dina begagnade enheter på någon av de välkända onlineplattformarna och fortsätt sedan att köpa din rekonditionerade enhet från vår webbshop.

  • Kan jag byta min begagnade enhet mot en renoverad enhet?

    Tyvärr inte. Vi erbjuder inte någon form av produktbyten.

Hur handlar man hos refurbed

Här hittar du information om betalning, leverans, och våra säljare.

Mer information

Support och service

Vi hjälper gärna till om det finns frågor eller problem och tar gärna emot dina synpunkter.

Ring oss på +46 20 - 127 000 eller skicka ett mejl till service@refurbed.se.

Cookie-Einstellungen

Durch das Klicken auf "Alle Cookies akzeptieren" stimmst du der Verwendung von Analyse- und Tracking-Cookies zu. Wir verwenden Cookies, um Browsingverhalten zu analysieren und dir relevante Inhalte und Anzeigen auszuspielen. Weitere Informationen findest du hier: Cookie-Richtlinien anzeigen

Cookie-Einstellungen